Психологічна підтримка
Особливості адаптаційного періоду
1. У період адаптаційного періоду в дитини може порушуватися настрій, апетит, сон, , інколи, як захисна реакція організму, підвищується температура тіла, може виникнути тимчасова втрата мовлення, порушення набутих позитивних навичок.
2. Що болісніше переживає мама розлуку з дитиною, то емоційніше страждає дитин
3. До дитячого садочка завжди нелегко звикають єдині діти в сім’ї, особливо ті, які мають надмірну опіку, залежні від мами та невпевнені в собі. Легко до нових умов звикають діти, котрі попередньо мали контакти з дорослими та дітьми зі своєї родини.
4. Повна адаптація дитини до дошкільного навчального закладу можлива лише через 2-3 місяці.
5. Серед причин труднощів адаптації дитини раннього віку до нових умов життя виділяється відсутність ігрових вмінь та звички виконувати вимоги дорослих, невідповідність режиму дня у сім’ї та дошкільному закладі.
Поради батькам,
o Під час вступу в садок важливо виробити рекомендований режим дня та дотримуватися його в домашніх умовах.
o Формуйте у малюка навички самообслуговування: вміння самостійно їсти, вдягатися, складати іграшки тощо.
o Розширюйте коло оточення дитини новими знайомствами та створюйте за її участю ігрові ситуації.
o Налаштовуйте дитину на позитивний контакт з майбутніми вихователями.
o Поступово збільшуйте тривалість перебування дитини в дитячому садку (спочатку – лише прогулянки, ігри, потім – погодинне звикання в ранкові години, за декілька днів – звикання до обіду, насамкінець – сон).
o Бажано змінювати близьких дорослих, що приводять дитину до садка ( не лише мама, а й тато, бабусі, дідусі, тьоті – це полегшує процес розлуки та прощання).
o Щоб полегшити процес розлуки, давайте дитині в садочок її улюблену іграшку. Це допоможе впоратися з психологічним навантаженням перших днів.
Практичний психолог Тетяна Шах